Игри

Need For Speed Carbon

Written by Редактор

Производител: EA Black Box


Разпространител: Electronic Arts


Платформи: PC, Xbox 360, Playstation 3, Playstation 2, Gamecube, Xbox, Nintendo DS, PSP, Gameboy Advance


Изисквания за РС: CPU 1,7 GHz, RAM 512 MB, VRAM 64 MB, HDD 5,4 GB


Жанр: автомобилен симулатор/аркада


Много се чудех какво начало да сложа на тази статия. Дали дълга интродукция, която да ви запознае със серията Need For Speed, или направо да започна да говоря за играта, както бих направил с всеки, който е следил развитието на поредицата на Electronic Arts през вече над десетгодишната й история. Както обикновено се оказва, в крайна сметка реших, че истината е някъде по средата, така че, с две думи, ето за какво става въпрос в NFS, преди да пристъпим към съществената част.


Макар да се съмнявам, че има някой, който не е чувал за Need For Speed, съм длъжен да разясня: това е игра, обявена навремето за един от най-добрите симулатори, но впоследствие придобиваща все по-аркаден вид. Става въпрос за автомобили в случая. При това за мощни автомобили, а не за жигули. Няма да наблягам на началото и корените на самата поредица, защото мястото на тази страница няма да ми стигне само за да ви разкажа колко крайъгълни камъка е положила Need For Speed, колко доволни и колко разочаровани фенове е оставила всяка нейна следваща част, излязла на пазара. Ще отбележа само, че последните няколко серии се движат паралелно с излизането на филмите “Бързи и яростни” и в общия случай следват насоката, положена от лентите. Така че в настоящата “карбонова” част може да очаквате визия, чувство и състезания от излезлия последно филм от тази поредица – “Токио Дрифт”. И сега – подробностите.



В Need For Speed: Carbon ще поемете ролята на участник в нелегални улични състезания, завръщащ се в града, в който се е подвизавал преди години. По съвместителство ви се налага да се състезавате и да разнищите една мистерия от отминалите дни, свързана с пари, жена и коли, разбира се. Историята на играта не е нещо, което си заслужава публикуването дори в специализирано компютърно издание, каквото е нашето, да не говорим за литературната й стойност, но добре разнообразява състезанията и оправдава хонорарите, които са платени на актьорите да играят във филмчетата при по-важни събития.


Самият геймплей започва ударно, както е типично за поредицата напоследък. Началното филмче прелива директно в играта, така че, докато го гледате и се наслаждавате на формите на BMW M3-ката, която се вихри там, изведнъж трябва да сте с ръце на клавиатурата/геймпада/волана и да давате пълна газ по улиците на града. След това встъпително ниво започва и реалната игра. Отначало имате възможност да избирате измежду три основни класа коли, с които ще се състезавате: Tuner, които са в общия случай японски возила, подлежащи на сериозно модване; Exotic – клас, включващ по-скъпи, основно европейски, коли; и Muscle, обобщаващ американските многолитражни зверове. В зависимост от това кой клас автомобил си изберете, в течение на играта ще се отключват ъпгрейди за съответния. С думи прости, ако започнете с Chevrolette Camaro, няма да са ви достъпни частите за Mazda RX-8 например, която е от Tuner класа. За щастие в самото начало на играта имате възможност да тествате по една кола от всеки клас, де факто тази, с която ще започнете да играете, и да установите коя от тях пасва най-много на вашия стил на игра и на възможностите ви.



След като сте приключили с избора си на возило, получавате възможност да се тествате в много и разнообразни състезания по улиците на града. Палмонт Сити, където се развива действието на играта, е разделен на четири основни зони, а всяка от тях – на подзони. Целта ви е да контролирате всички части на града, за да стигнете до края. Това става, като се състезавате срещу бандата, владееща зоната в момента. Състезанията, в които вземате участие, са няколко основни типа: Circuit са няколко (в общия случай две) обиколки по дадено трасе из града; Sprint е състезание от точка до точка; в Speedtrap целта ви е да минете през разположените на определени места фоторадари с възможно най-висока скорост, а най-високата сборна скорост от всички точки накрая определя кой е победителят; Checkpoint ви пуска на улицата срещу часовника, като на всяка контролна точка, която минавате, получавате бонус време; Drift е състезание, където трупате точки за ефектно влизане в завои с “влачене” на автомобила; последното и най-важно състезание във всеки район е Canyon Duel. В него се изправяте срещу шефа на бандата, контролираща въпросното парче от града, като трябва да карате плътно зад него из тесните каньони около града. Колкото по-близко сте до “боса”, толкова повече точки трупате. След като минете веднъж трасето, вие заставате начело. Целта ви е да не позволите на противника да направи по-добър резултат от вашия.


В самите състезания имате няколко пречки. Освен основните – противниците ви, колкото повече обикаляте даден район, толкова повече привличате вниманието на полицията. Момчетата в синьо могат да се намесят във всяко едно състезание и да се опитат да ви арестуват, което означава, че ще ви гонят, блъскат и ще се стремят по всякакъв начин да ви спрат, което не ви помага за победата. За да се отървете от тях, а и от по-досадните противници, имате на разположение някои екстри, като подпори на сгради или статуи, които може да блъснете и те да се стоварят върху колите в непосредствена близост до вас. Освен това може да си съберете екип от до трима помощници: един, който блокира колите пред или зад вас, втори, който знае кратките пътища и ви води или просто ви казва къде са, и трети, който кара изключително бързо и ви води в своя въздушен тунел. Тези помощници наемате сами и вие решавате кой от тях да участва в дадено състезание. В мултиплеър играта поддържа и други, много забавни опции за състезания, например Pursuit Knocknout, където последният във всяка обиколка става полицай и целта му е да забави колкото може повече противниците си. Освен в състезания, основна част от кариерата ви се състои в обикаляне на доволно просторните улици на града. Така ще стигате до гаражите си, където може да подобрите параметрите на колата, до автокъщите, от които да си купите ново возило, или просто до други състезания. Можете и да скачате директно по места от картата, която е на ваше разположение, но не е толкова интересно.



От гледна точка на графиката EA никога не са се излагали. Играта изглежда доволно добре, без излишна шарения, за разлика от някои от предишните части, но за съжаление е доста мрачна, тъй като всички състезания се развиват в нощните часове. Иначе наборът от поддържани ефекти е приличен – от AntiAliasing до Motion Blur всичко, което се очаква да присъства в една съвременна игра от този тип, го има. За звука също по традиция няма какво лошо да се каже. Автомобилите звучат чудесно, EAX системата е дотолкова нормална за тази серия, че вече дори не намират за необходимо да изписват логото й в началото, а музиката е подбрана с вкус и първото нещо, което му идва наум на човек, когато погледне EA Trax, е “разнообразие”.


В заключение – поредният Need For Speed е събрал в себе си най-доброто от последните три и е игра, достойна да възроди легендарния статут на тази серия.


Камен Дончев


About the author

Редактор

Leave a Comment