Мултимедйини програми

C-Organizer Professional – бъдете организирани

Written by Редактор


Системни изисквания: Windows 98, Me, NT, 2000, XP, 2003, Vista


Официален сайт: http://www.csoftlab.com


Лиценз: Shareware


C-Organizer Professional е стилен и функционален мениджър за персонална и бизнес информация. Приложението има за цел да ви помогне да организирате професионалния и личния си живот по възможно най-лесен и практичен начин. С него вече няма да пропускате рождени дни, срещи, ваканции или други запланувани задачи. Още от самото начало C-Organizer Professional ще ви спечели не само с възможностите си, но и с интуитивния си и приятелски настроен интерфейс. Реших да ви представя такъв тип софтуер, защото много често ние, потребителите, го пренебрегваме съвсем незаслужено. А в повечето случаи той е точно този помощник, от когото имаме нужда.



Работа с програмата


Както сами ще се уверите, работата със C-Organizer е изключително лесна благодарение на добре структурирания и оптимизиран интерфейс. Всички най-често използвани функции са изнесени в лентата с инструменти, която е разположена точно под основните менюта. Според това в коя категория се намирате имате достъп до различни опции. Работното поле е разделено на две. Вляво, под формата на активни бутони за бързо превключване, са разположени категориите. Точно над тях се визуализират директориите в съответната категория. Тук имате възможност както да премахвате съществуващи, така и да добавяте нови папки и записи. Останалата част е заделена за вмъкване на нови записи, като работното поле тук се променя динамично в зависимост от активната категория. Така например, ако изберете Appointments, вдясно ще се представи денят, който сте посочили, под формата на часове – от 00:00 до 23:30 с интервал през 30 минути.


Ето и основните категории, според които бихте могли да организирате записите си: Appointments (Срещи), Tasks (Задачи), Address Book (Контакти), Password (Пароли), Notes (Бележки) и Events (Събития). Добавянето на нов запис към всеки от модулите става както с бутона New от лентата с инструменти, така и чрез контекстното меню, налично при щракване с десния бутон на мишката. По същия начин може да редактирате запис, вече съществуващ в базата данни, но трябва да натиснете бутона Edit.


В случай че ще създавате нов запис, ще се зареди вграденият в програмата редактор. Изгледът, а и достъпните за задаване и промяна параметри също се различават в зависимост от категорията, в която създавате новия запис, но присъстват и някои задължителни елементи. Такива са полето за въвеждане на заглавие, начало, край, напомняне, аларма, интервал на повторение, приоритет на задачата. Задължителен елемент е полето за описание, което се намира в същия прозорец, като въвежданите в него бележки ще бъдат форматирани със зададените по подразбиране параметри. Ако желаете да използвате пълнофункционален текстов редактор, за да ги оформите до най-малкия детайл, е достатъчно да изберете таба “Описание”. Така ще можете да променяте шрифта, размера и цвета му, да вмъквате връзки, изображения, таблици, както и да изпълнявате почти всички други операции, налични и в стандартните редактори.



Освен че можете да създавате собствени бази данни, имате възможност и лесно да добавяте външни, създадени от друг потребител на приложението. Също така на официалния сайт са достъпни множество безплатни бази данни, които ще улеснят работата ви и ще ви спестят и доста време и писане. Официалните празници и имените дни в повечето държави, телефонните кодове за всички страни, избрани уебресурси, кулинарни рецепти и мерни единици са само част от предоставените бази данни.


C-Organizer разполага и с гъвкава система за сортиране на записите, с която не бихте пропуснали нито едно събитие. Добрата интеграция на програмата с уеббраузъра и имейл клиента, използвани по подразбиране, е налице. При положение че решите да отпечатате някой от списъците със задачи и ангажименти, ще се натъкнете на практичния шаблонен редактор. Неговото предназначение е да ви помогне непосредствено преди печата на документите да разположите всеки от елементите по най-удобния за вас начин. Естествено, за целта са включени и предварително подготвени шаблони, които се различават в една или друга степен, в зависимост от задачата, която ще отпечатвате. За още по-голяма свобода в последната версия на C-Organizer Professional е добавена възможност както за създаване на нови, така и за редактиране на текущите шаблони. Освен това е включена и опция за запазването им в .RTF или .HTML файлове.



Настройки


Достъп до настройките на C-Organizer Professional имате от менюто Tools –> Options. От тук лесно бихте могли да оптимизирате и персонализирате работата на своя помощник. Настройките са разделени в две подменюта – Options (Настройки) и Preferences (Предпочитания). В първата част може да зададете режима, в който да се стартира програмата, както и да настроите клавишна комбинация за бързо извикване на C-Organizer. От тук се променят и звуците, използвани за известяване, активира се опцията за известяване по имейл, и се включва автоматичният бекъп на базата данни. Възможно е да промените цветовата схема, периода на съхранение на записите, както и използвания по подразбиране шрифт в текстовия редактор. Чрез подменюто Preferences (Предпочитания) се модифицира начинът на подредба и визуализиране на всяка от категориите: показване на определени полета, вмъкване/премахване на допълнителни полета за запис, сортиране според различни критерии, настройка на известяване по подразбиране. Разбира се, ако не разполагате с достатъчно време, спокойно пропуснете тази част – приложението ще работи достатъчно добре и без ваша намеса.


Допълнителни възможности


Една от най-важните функции на програмата, която можем да причислим към допълнителните възможности, е опцията за защита на цялата база данни с допълнителна парола. Така, ако съхранявате поверителни данни в своя органайзер, ще ги предпазите много по-ефективно. Възможността за криптиране на базата данни също може да се окаже полезна при необходимост от допълнителна защита. Едва ли има нужда да ви убеждавам колко полезно е наличието на удобни инструменти за бекъп и възстановяване на информацията, вградени в C-Organizer Professional. Разбира се, налични са и модули за импортиране и експортиране на данните във и от C-Organizer. За да вмъквате автоматично нови данни в базата на приложението, е необходимо информацията да е в .CSV (текстов файл), .CDB или .CDS файлове. Плюс е наличието на опция за вмъкване на данни от vCard и vCalendar файлове, което спомага за добрата съвместимост с други подобни приложения. Поддържаните формати при експортиране са .XML, .CSV (текстов файл) и .CDB. А ако притежавате Pocket PC или Palm устройство, ще можете да синхронизирате много по-бързо срещите, задачите и контактите си.


C-Organizer Professional е преведен на повече от 30 езика. За наша радост и българският е сред тях. Тъй като софтуерът не е безплатен, от http://www.csoftlab.com/download.html  може да изтеглите 30-дневна пълнофункционална версия. Ако решите да използвате програмата за по-дълъг период, ще трябва да заплатите $39,95.


Галин Атанасов

About the author

Редактор

Leave a Comment