Игри

Blazing Angels Squadrons of WWII

Written by Редактор

Производител: Ubisoft Romania


Разпространител: Ubisoft


Платформи: PC, Xbox, Xbox360, PS3


Изисквания за РС: CPU 1 GHz, RAM 256 MB, VRAM 64 MB, HDD 4,5 GB


Жанр: самолетен симулатор


В материалите за това издание нееднократно съм споменавал две свои наблюдения над пазара за видеоигри. Първото е преексплоатирането на темата за Втората световна война. Преди по-малко от месец, мисля, си говорихме колко много игри излизат по повод на това ужасяващо събитие и колко малко от тях за съжаление са наистина качествени. Второто нещо, което лично на мен не ми харесва, е липсата на качествени симулатори на въздушни битки напоследък. Космическите симулатори приключиха още с времето на Descent Freespace, но пък тези, които представляват по-реални въздушни сблъсъци, излизат все по-рядко и се отличават или с почти невъзможна трудност и нужда от енциклопедични познания на физиката, аеродинамиката и устройството на самолета, или с тотално пренебрежение към играча и продукт от типа “да отбием номера”.



Разбира се, има и изключения, които феновете на симулаторите, и специално на по-аркадните, приемат с отворени обятия. Аз лично обожавам наистина сложните и максимално близки до реалността симулатори, но за сметка на това, когато искам да се разтоваря, намирам утеха точно в тези, насочени към по-аркадния стил на игра. Там не попадате в свредел заради някоя глупава маневра или екранът пред вас не почернява, защото сте извършили твърде рязко изкачване и ако бяхте истински пилот, очите ви би трябвало да са изскочили от орбитите, а в кабината на самолета да се е размирисало неприятно. Въпреки това и въпреки обичта ми към продуктите на Ubisoft, след последните няколко разочарования от такива симулатори (и особено недоразумението Jetfighter, заради което още сънувам кошмари) подходих към Blazing Angels леко плахо и без ентусиазъм. Може би отчасти и заради това играта ми хареса толкова, но при всички положения по-голямата част от заслугата да не освободя 5 гигабайта на хард диска си, след като напиша това ревю, има самият продукт и особено неговият не особено ангажиращ, но зарибяващ, забавен и ненапрегнат, макар и като цяло твърде лесен геймплей. Но нека ви разкажа с подробности.


Както стана ясно, Blazing Angels Squadrons Of WWII е самолетен симулатор с аркаден привкус. С други думи, играта не е особено сложна, не изисква 800 страници инструкции, джойстик и допълнителни бутони на клавиатурата, за да се играе, и в нея има доволно много екшън, за да се почувстваш като Червения барон зад перката на своя Fokker. Кампанията на играта включва 18 мисии, които проследяват почти цялата Втора световна, като започват от завземането на Франция от хитлеристка Германия, минават през битката за Британия и атаката над Пърл Харбър и стигат до падането на Берлин. В тези мисии вие ще поемете командването над Blazing Angels – ескадрила от щури американски пилоти, които помагат на Кралските военновъздушни сили в битките им срещу Луфтвафе.



Играта започва ударно – още в края на тренировъчната мисия ще ви се наложи да влезете в истински бой, но поради вече споменатата не особено висока сложност при това заглавие, този факт не е изнервящ или натоварващ, дори напротив – приех го като “веселбата започва отрано”. Освен така познатите ни сблъсъци с противникови самолети, в Blazing Angels ще ви се налага да бомбардирате наземни цели или да обстрелвате с торпеда морски. Самите мисии са организирани по динамичен начин – излитате, отстрелвате де що има живо и таман си казвате, че е свършило, се появяват още противници или нова задача, която да изпълните. В много от случаите полетът ви ще завърши със сблъсък с някой от противниковите асове. Има дори разузнавателна мисия, в която ще ви се наложи да снимате. В играта ще получите достъп до над 40 самолета, като всеки от тях се отключва с напредването ви в мисиите. За всеки съюзнически самолет, който отключите, ще получавате и по един на Оста, с който ще можете да играете в мултиплеър битките, тъй като кампанията е само от страната на спечелилите войната.


Както споменах по-горе, в прогреса на играта няма да сте сами. Почти винаги ще летите с трима помощници. Всеки от тях има специфични умения, чието използване ще ви помага да завършвате успешно мисиите си. Имате съекипник, който е като фурия, когато влезе в битка, и помага много при отстрелването на врага. Другият пилот, който ще бъде до вас, има умението да привлича огъня към себе си и по този начин да ви освобождава от тежкото бреме на противници зад опашката ви и да ви дава възможност за по-лесен прицел. Третият ви помощник може да поправя самолета ви, като за целта дава някаква комбинация от клавиши, които вие трябва да изпълните в съответния ред. Ако успеете, самолетът ви ще стане като нов, независимо колко поражения сте понесли при битките.


Освен стандартната кампания, Blazing Angels включва доста забавни странични игри, като миникампанията, в която се озовавате директно в центъра на мелето, или аркадния режим, където, подобно на електронна игра, се сблъсквате с вълни от противници, които трябва да унищожите за определено време, а между отделните им рейдове възстановявате здравето си. Тези странични режими носят различни бонуси на самолетите ви, които може да използвате за свое улеснение при основната кампания. Самите машинки имат различни показатели в зависимост от това от кой период на войната са.



Есенцията на въздушните сблъсъци тук идва обаче в мултиплеъра – с невероятно много и разнообразни режими – от простия детмач до игра с контролиране на бази и трупане на точки. Играта в мрежа предлага много и незабравими часове за вас и приятелите ви. За капак на всичко може да минете цялата кампания в кооперативен режим, което винаги е било много забавно поне според мен.


Управлението в Blazing Angels с мишка и клавиатура не е от най-удобните, но се свиква. За съжаление така и не успях да подкарам нито един от двата си джойстика, за да видя как е с тях, но за сметка на това с геймпад мога да ви кажа, че играта се играе с пъти по-лесно. Иначе техническата част е реализирана на подобаващо високо ниво. Ефектите са внушителни и макар да не са като във F.E.A.R. или DOOM 3, пушеците и взривовете привличат внимание. Наземните обекти са малко претупани, явно за сметка на детайлността на самолетите, които са максимално близки до реалните. Това, което става на монитора, може да ви достави голямо визуално удоволствие, стига да разполагате с машина, която да може да си позволи да подкара играта на максимум детайли. Имайте предвид, че изискванията, посочени под заглавието на тази статия, са минимални.


Звукът е приятен и достоверен. Като изключим факта, че в ефира по време на битка много от съобщенията се повтарят и направо досаждат, озвучаването е на ниво. Съекипниците ви дават ценни насоки за това, което се случва и трябва да се направи, така че е добре да ги слушате. От друга страна, взривовете, шумът на двигателите и вятърът, воят на сирените при бомбена атака и воят на щуките, смесващ се с тях, са нещо, което си заслужава да се чуе с, както казват у наше село :), “Волумето на мах”.


Това е. С едно изречение, неангажираща, но направена с ентусиазъм игра, която може да ви забавлява наистина много.


Камен Дончев

About the author

Редактор

Leave a Comment