Интервю

Биляна Христова, Logitech: “Иновация и дизайн – това е определящо за нашата компания”

Written by Редактор


Биляна Христова, Logitech: “Иновация и дизайн – това е определящо за нашата компания”


Биляна Христова, PR и маркетинг мениджър за Гърция, Израел, Украйна и България в Logitech, е от онези слънчеви и енергични жени, които вършат работата си с хъс и увлечение. Близо шест години тя работи в една от водещите международни компании Logitech и споделя, че успява да се чувства у дома си във всяка една от страните, които са в нейния ресор. Тя прие да се срещне с представител на вестник “Компютри”, по време на кратката си визита в страната ни и да ни разкаже повече за Logitech като развитие, идеи и иновации.


Кои са думите, които най-ясно описват продуктите, предлагани от Logitech?


“Дизайн и иновация” са двете насоки, характеризиращи най-ясно нашата марка.


Отговаряте за Гърция, Израел, Украйна и България. Тези страни обаче не са в един регион. Каква е причината за това географско разпределение?


Аз съм българка, говоря гръцки и руски и причината да ме назначат бе чисто практическа, а не от географска гледна точка. И четирите страни са изключително интересни и различни за мен както като култура, така и като стадии на развитие на ИТ пазара.


Например в развитието на ритейл пазара Гърция е лидер сред страните, в които работя. Една от причините за това, е че започнахме да развиваме бизнеса си най-рано в тази страна. В момента наши партньори са някои от най-големите местни вериги, като Germanos, Multirama, Plesio, както и навлизащите европейски вериги. В Израел също е изключително интересно да се работи. Там компютризацията е над 90 %, а бързият достъп до интернет е изключително евтин.


Имате ли планове да отворите представителство и в България?


През настоящата година нямаме планове да открием наше представителство в страната. На всички пазари Logitech процедира по метода “step-by-step” – първоначално започваме работа с дистрибуторите, впоследствие назначаваме PR агенция, както в случая с нашата агенция тук – Action Global Communications. За момента регионът на Южна и Източна Европа се ръководи от наше представителство в Унгария и мениджър за България е унгарец. Нашите бизнес планове включват откриване на офис в Румъния, един пазар с наистина голям потенциал, а впоследствие предполагам, че ще отворим представителство и тук.


Знам, че Logitech традиционно взема участие в най-голямото международно изложение за информационни и телекомуникационни технологии CeBIT 2006. Какво представихте на посетителите тази година?


През последните няколко години тенденцията бе преди CeBIT и Коледа да представяме всичките си иновативни продукти. Сега се опитваме да изместим производствения и иновационен цикъл, така че всеки месец да радваме своите клиенти с нещо ново. Заради това по време на изложението ние не представихме много нови устройства. Смятам, че най-интересното, което бе презентирано и си струва да се отбележи, бяха слушалките Noise-canceling, както и мишката за левичари MX610. Интересно е да отбележа, че при работата по този продукт в компанията открихме, че 15 % от населението на земята работят с лявата ръка. Също така представихме и един от най-иновативните си продукти, част от концепцията на компанията за включването ни в надпреварата за създаване на дигиталния дом на бъдещето, универсалното дистанционно Harmony Advanced Universal Remote Control. То използва две честоти – инфрачервени безжични сигнали (IR) и радиосигнали (RF), които осигуряват мощен и пълен контрол над всички системи за домашно забавление (home video, sound система). Ако потребителският компютър е включен към целия мултимедиен комплекс, също може да бъде управляван чрез това дистанционно.


За първи път по време на CeBIT управляващият директор на Logitech Герино де Лука представи пред служителите на компанията визията за бъдещото ни развитие. За мен е невероятно какво можем да постигнем и какви са перспективите ни при изграждане на решения за дигиталния сайт. Също така компанията ни отпразнува 25 успешни години на пазара.


На българския пазар сте познати основно с произвежданите от вас PC мишки и уебкамери. Имате ли планове за налагане на други продуктови линии?


Да, разбира се. Като за начало нашата PR агенция върши страхотна работа по налагане на предлаганите от нас устройства. Също така през последните няколко години навлязохме в много и различни сегменти. Основната философия на Logitech е да създава уникални аксесоари за различни платформи, като XBox, Sony Play Station, както и mp3 плеъри, компютри и др. Даваме шанс на потребителите да персонализират технологичната платформа, която използват всеки ден, както за работа, така и за забавление. Даваме им възможност да изразят себе си, като същевременно използват продукти от най-висок клас с ергономичен и стилен дизайн. Това е много важна и типична характеристика на нашата компания.


“Ресет Компютърс” и ”Мост Компютърс” са вашите дистрибутори в България, планирате ли да разширите търговската си мрежа?


За момента не мога да отговоря на този въпрос. Тепърва предстоят първите промоционални кампании в България. Това, разбира се, е в юрисдикцията на регионалния мениджър.


Какво да очакваме през 2006 г. от Logitech?


Много вдъхновяващи продукти! Ще продължим да работим в насока Harmony, да усъвършенстваме продуктите от тази серия. Уебкамерите също са много важна продуктова категория за нас. С мишките и клавиатурите на Logitech вече сме пазарен лидер в много региони – както в Европа, така и в Америка. Дори сме лидер на пазара в Европа при PC високоговорителите. Разбира се, работим усилено и за геймърския пазар и ще представим още по-иновативни и интересни продукти, създадени специално за почитателите на компютърните игри.

About the author

Редактор

Leave a Comment